... i medierna. SvD Näringsliv (4/10) intervjuar journalisten och författaren Olle Rossander som ställer sig kritisk till mediernas bevakning av finanskrisen (läs mer om kritiken på Rossanders egen hemsida där han bloggar om just svensk ekonomijournalistik). Mediekonsumenten skräms upp i onödan av braskande rubriker som sällan är underbyggda, menar Rossander. Men han menar samtidigt - i likhet med Pontus Schultz - att den uppmärksamme mediekonsumenten har kunnat ta del av mediernas varningar för den ekonomiska utvecklingen långt innan krisen var ett faktum.
söndag 5 oktober 2008
Diskussionerna om mediernas bevakning av finanskrisen fortsätter ...
Upplagd av Maria Grafström och Karolina Windell kl. 06:42
Etiketter: ekonomijournalistik, ekonominyheter, finanskris
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Hej!
Jag tycker att era inlägg är mycket intressant och undrar när nästa analyserande text kommer? Jag har er blogg i bloggar vi gillar på REDIG REBELL-bloggen.Nu har den legat längst ner med samma rubrik så länge, jag blir nästa orolig.
Vänliga hälsningar Maria på MIKU
Skicka en kommentar